ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆ ՏԱՆՈՂ ՃԱՆԱՊԱՐՀԸ
Քարագլուխ բնակավայրի բնակիչները բախվել են անորոշության․ դպրոցի շենքը քանդում են, փոխարենը կառուցում՝ կրթահամալիր։ Բայց արդյո՞ք տեղին են նման մեծածավալ փոփոխությունները։
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության որոշմամբ` մինչև 2027 թվականը Հայաստանում պետք է փակվեն շուրջ 232 դպրոց։ Այս որոշումից անմասն չի մնացել Վայոց Ձորի մարզի Եղեգիս համայնքի Քարագլուխ բնակավայրի միջնակարգ դպրոցը։ Դպրոցում սովորում է շուրջ 120 աշակերտ, աշխատում` 30 աշխատակից: Այս պահին դպրոցի միակ թերությունը բավարար ջեռուցում չունենալն է, որն էլ , ըստ կառավարության, դպրոցը քանդելու պատճառներից մեկն է։
Ինչպես տեսնում ենք դպրոցն ապահովված է եղել բոլոր տեխնիկական միջոցներով, որոնք անհրաժեշտ են լիարժեք կրթություն ստանալու համար։

Քարագլուխ միջնակարգ դպրոցի արխիվից
2 տարի հետո դպրոցը պետք է հանձնված լինի շահագործման, սակայն ինչպես տեսնում ենք, նույնիսկ շենքի նախնական ուրվագիծը դեռ չի երևում։ Շինարարական աշխատակազմը ևս փաստեց, որ վերջնական տեսքին հասնելու համար 2 տարին բավարար չէ։
Քարագլուխ միջնակարգ դպրոցի տնօրեն Արման Հովհաննիսյան

«Հին դպրոցը չի համապատասխանում կրթահամալիրի չափանիշներին, դրա համար այն քանդում են։ Մենք տեղափոխվելու ենք մշակույթի տուն, համայնքապետարանի շենք։ Դասապրոցեսը չի տուժելու»։
Այս պահին դասապրոցեսն ընթանում է 2 շենքում՝ մշակույթի տանը և համայնքապետարանում։ Իսկ թե որքանով է այս ամենը երեխաների կրթության իւրավունքի իրացման խախտում, այս մասին խոսեց կրթության կառավարման մասնագետ Արմեն Հարությունյանը։
Արմեն Հարությունյան
Կրթության կառավարման մասնագետ
Նման ծրագրերն իրականացնելուց առաջ նախ պետք է հստակ պլանավորել ոչ միայն շինարարական կամ այլ աշխատանքային դետալներ, այլև առաջնահերթություն պետք է տալ երեխաների իրավունքների պաշտպանությանն ու հարմարավետությանը։ ԿԳՄՍՆ-ն մինչ օրս հստակ պարզաբանում չի տվել քանդվող շենքերի տարածքների հետագա ճակատագրերի վերաբերյալ, ինչպես նաև չեն պարզաբանվել մի շարք կարևոր հարցեր, որոնցից օրինակ ամենակարևորներից է երեխաների տեղափոխման խնդիրը։
10-ամյա Վահե Գալստյանն ամեն օր դպրոց գնալու համար պետք է անցնի 5 կմ։ Ծնողները ապահովված չեն տրանսպորտային որևէ միջոցով, իսկ ամեն օր այդքան ճանապարհ անցնելը, հատկապես, ցուրտ եղանակներին, առաջացնելու է մեծ խնդիր։
Ելենա Հովհաննիսյան
Հոգեբան
Երեխաների շրջանում ցանկացած մեծ կամ փոքր փոփոխություն կարող է բացասական հետք թողնել նրանց անձի ձևավորման վրա։ Հատկապես դպրոցական տարիքը շատ խոցելի է, հետևաբար ուսումնական միջավայրի փոփոխությունը կարող է էական ազդեցություն ունենալ հատկապես, երբ նրանք օրվա մեծ մասն անցկացնում են դպրոցում։ Քարագլխի օրինակով տեղյակ եմ, որ ճանապարհները բավականին վատթար վիճակում են և դա էլ կարող է երեխաների դասի չգնալու պատճառ դառնալ։
ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը 2024 թվականի մայիսի 23-ի կառավարության հերթական նիստում անդրադարձել է դպրոցների փակման ծրագրին։
<< Հանրապետությունում ոչ մի դպրոց չի փակվում։ Կառուցվում են նոր դպրոցներ՝ ժամանակակից պայմաններով, շատ վտանգավոր խոսույթ է՝
<<Մեր գյուղի դպրոցը փակվում է»։
Քարագլուխ բնակավայրի միջնակարգ դպրոցի ուսուցիչները դեռ հստակ տեղեկություն չունեն աշխատատեղերի կրճատման վերաբերյալ։
<< Ուսուցչական կազմի հարցը դեռ հստակ չէ, քանի որ միավորումը դեռ քննարկվում է։ Մեր աշխատանքի հարցը կարծես կախված է օդում։ Եթե այս նախագիծը հաջողվի շատերը աշխատանք չունենալու պատճառով ստիպված կլինեն լքել գյուղը>>։
Նկարը՝ Քարագլուխ միջնակարգ դպրոցի արխիվից՝
Կատարված հարցման պատասխան
Կառավարությունը մինչ oրս ոչ մի հստակ տեղեկություն չի տրամադրում կատարվող փոփոխությունների վերաբերյալ։
Քարագլուխ գյուղին մոտակա այն գյուղերն են, որտեղից աշակերտները պետք է հասնեն դպրոց։

Գյուղ

Դպրոցի անուն

Դպրոցի տեսակ

Սովորողների

քանակ

Քարագլուխ

Քարագլուխի հիմնական դպրոց

Հիմնական

~120 աշակերտ

Աղնջաձոր

Աղնջաձորի միջնակարգ դպրոց

Միջնակարգ

~90 աշակերտ

Սալի

Սալիի հիմնական դպրոց

Հիմնական

~70 աշակերտ

Շատին

Շատինի միջնակարգ դպրոց

Միջնակարգ

~100 աշակերտ

Հերմոն

Հերմոնի հիմնական դպրոց

Հիմնական

~50 աշակերտ

Եղեգիս համայքնի փակվող դպրոցների վիճակագրությունը․ աղբյուրը՝ ԿԿՏՀ
Այս ամենն ամփոփելով՝ կարևոր է հասկանալ՝ ինչ է շահում գյուղը և ինչ է կորցնում։
  • ՇԱՀ
    1․ Ժամանակակից պայմաններով հագեցած կրթահամալիր,
    2․ Որակյալ և հետևողական ուսուցում,
    3․ Տեխնիկապես հագեցած դասարաններ։

  • ԿՈՐՈՒՍՏ
    1․Աշխատատեղերի կրճատում,
    2․ Տրանսպորտային միջոցների բացակայություն,
    3․ Բազմաթիվ աշակերտների հարմարավետության խնդիր,
    4․ Վատթար ճանապարհներ ։