ԵՐԲ խոսում են ՊԱՏԿԵՐՆԵՐը
Երբեմն մեկ պատկերն ասում է ավելին, քան հարյուր բառը...(Ֆրեդ Բարնարդ)
Ոչ, նույնը չեն: Արվեստի այս երեք ժանրերն էլ հումորի տեսակներ են, որոնք օգտագործում են չափազանցություն և հեգնանք փոխանցելու, մարդկանց, հասարակակակն արատները, քաղաքական խնդիրները քննադատելու համար։
Կոմիքսը մի քանի նկարով՝ հստակ սյուժեով, ներկայացված պատմություն է, որտեղ ներառված է նաև տեքստ։
Երգիծանկարը մեկ նկարով ներկայացված պատմություն է, որի հիմնական նպատակը հումորով քննադատելն է: Այն ավելի շատ քաղաքական թեմաներով է։
Ստեղծագործական պատկերապատումը (գրաֆիկական նովելը), ինչպես ասում է լրագրող Նունե Հախվերդյանը, «Կոմիքսների ավելի ծավալուն տեսակն է և դրանք ոճական առումով իրար շատ նման են»:
Նկարները՝ երգիծանկարիչ Վրեժ Քասունու instagram-յան էջից
Արվեստի այս երեք ժանրերը կազմում են լրատվության մաս և թույլ են տալիս ավելի ընկալելի և հետաքրքիր ձևով ներկայացնել նորությունները, բարդ թեմաները, հասարակական հարցերն ու խնդիրները։
Քանի որ դրանք կարճ են և հեշտ ընկալելի, հնարավորություն են տալիս լուսաբանել սոցիալական խնդիրները, կոռուպցիան, քաղաքական իրադարձությունները, միջազգային կոնֆլիկտները՝ պատկերավոր և համառոտ։
Նկարը՝ telegraph.co.uk-ից
Ի՞նչ է կոմիքսը
«New York World» և «New York Journal» թերթերի էջերում հրապարակվող կոմիքսի կերպարը՝ «The Yellow Kid»-ը (դեղին գիշերաշապիկով պատանին), դարձավ այս և նմանատիպ հրատարակությունների խորհրդանիշը, որոնք ստացան «դեղին մամուլ» անվանումը: Ջ․ Պուլիտցերն ու Ու․ Հերսթն իրենց պարբերականներում օգտագործում էին Ռիչարդ Ֆելթոն Օութկոլթի 1895թ․ ստեղծված «The Yellow Kid» կատակերգական մուլտսերիալի հերոս՝ չարաճճի, վառ դեղին գիշերաշապիկով երեխայի կոմիքսը։
«Դեղին» լրագրության շրջանի տարբեր տեխնիկաներ լայն տարածում են գտնում ամբողջ աշխարհում. ինչպես՝ գովազդային վերնագրերը, գունավոր կոմիքսները և առատ պատկերազարդումները:
Շ․ Խաչատրյանը ԹՈՒՄՈ ստեղծարար տեխնոլոգիաների կենտրոնի առաջին կոմիքսների հիմնադիրն է։ «Կոմիքսները նորություն տարածելու միջոց են, որոնք համատեղում են տեքստն ու գրաֆիկան։ Այս ձևաչափը օգնում է երկար, բարդ լուրերն ավելի հասկանալի, հետաքրքիր և գրավիչ դարձնել»,-նշում է Շ․ Խաչատրյանը:
Կոմիքս-նկարիչ Շամիրամ Խաչատրյան
Նկարը՝ tcj.com-ից
Ի՞նչ է երգիծանկարը
Լուսանկարը՝ Վ․ Քասունու անձնական արխիվից
Ժամանակակից հայ երգիծանկարիչ. Վրեժ Քասունի
Վրեժ Քասունին ծնվել է 1971թ.-ին, Հալեպի հայկական թաղամասերից մեկում: 17 տարեկանում Վ. Քասունին որոշում է, որ իր տեղն արվեստն է և ընդունվում է Հալեպում և Մերձավոր Արևելքում հայտնի Սարյան ակադեմիա, որտեղ սովորում է մինչև 1996թ.-ը: Ակադեմիան ավարտելով՝ 1996 թ.-ին մեկնում է Քուվեյթ` հեղինակավոր «Opinion» թերթում աշխատելու որպես քաղաքական էջի գլխավոր երգիծանկարիչ: Աշխատակցել է նաև բրիտականան հեղինակավոր «One, Two, Three» հրատարակչատանը: Վերադառնալով Հայաստան՝ 2009թ.-ին նախաձեռնում է «ՌեԱնիմանիա» փառատոնը:
Երգիծանկարիչ Վրեժ Քասունի
Հայկական մեդիաներն իրենց կոմիքսներով, երգիծանկարներով և պատկերապատումներով այնքան հայտնի չեն, որքան միջազգային լրատվամիջոցները: Սակայն, տարբեր ժամանակաշրջաններում կիրառվել և սիրված են եղել դրանց տարբեր օրինակներ։ Հայկական և հայաստանյան մեդիայում այս ժանրերի դրսևորումները պայմանականորեն կարելի է բաժանել պատմական զարգացման երեք փուլերի՝ սկսած 19-րդ դարից մինչև մեր օրերը։